Referat – Ledermøde – 2001-08-06
1. Bordet rundt
Juniorgrenen har efter oprykningen 20 unger. Vi er fortsat 3 førere, men
håber at finde en kvindelig juniorfører inden længe der kan udholde de 3
drenglige modparter. Vi har lavet program for efterårsperioden frem til
årsskiftet.
Vi har delt efteråret op i temaer der alle tilknyttes et duelighedstegn. Vi
vil anvende temaerne og duelighedstegnene i et forsøg på at få de sidste
træge unger med på vores ture. Da vi har forsøgt alt andet for at få den
lille håndfuld unger med på ture som vi typisk sjældent ser tage med, så vil
vi nu forsøge at bruge duelighedstegnene som lokkemiddel. Turene er en del
af temaerne, og deltager de ikke, er de dermed ikke i stand til at få
duelighedstegnene.
Ellers fortsætter stilen som før, da vi ikke har fået klager af betydning.
2. Middelalderfestival
Linda griber fat i forældrene fredag aften ved oprykningen. Placering ved Photo Team. Opsætning uofficielt torsdag aften som sidste år. Trine har et køleskab, vi må låne. Vivi (Leons mor) og Marianne (Frederiks mor) har lovet at hjælpe til med indkøb. Ellen holder møde med dem for at aftale nærmere. Børneaktiviteten er ikke helt på plads, evt. pudse kokosnødder eller lave perler. Linda havde en idé om Haralds Blå Tand (ægte gebistænder) den tog vi imod.
3. Oprykningstur
Ser ud til at være på skinner
Madplan/-indkøb- Ellen sørger for indkøb, majskolber, skinke kartofler Knorr sovs og kandiserede æbler. Lederhygge: peberfrugt med fyld + pølser. Morgenmad: Rundstykker og havregryn/cornflakes m.m. Aftensmad: Rugbrød med pålæg
Deltagerliste Der er ikke den overvældende store tilslutning, ledere ringer rundt
Praktiske ting, som svævebane og platform, forhindringsbane m.m. OK. Juniorerne tager sig af forhindringsbanen onsdag aften.
4. Styrelsesmøder hvad vil/kan vi bruge styrelsen til
Det kom noget bag på lederne, at styrelsen havde indtryk af at vi dominerede styrelsesmøderne. Vi aftalte at møde få op på næste ledermøde og tage temaet op igen.
Vi vil gerne have styrelsen mere aktiv indenfor følgende områder: PR-kontaktperson, kontakt til aviser og sørge for PR materiale (efter ledere) på alle uddannelsessteder i byen. Fund-raising, en der ville bruge lidt tid på at sætte sig ind i, hvor vi kan søge penge og sørge for at det bliver gjort. Hjælperkartotek: Oprette og vedligeholde et kartotek over forældre og andre der gerne vil give en hånd til konkrete opgaver, hvad kan de og hvad vil den enkelte tilbyde. Ønskeliste til forbedringer/reparationer ophængt i WigWam.
5. Blå Patrulje arrangement
Ellen undersøger muligheder muligvis skal vi åbne arrangementet for andre grupper også.
6. Tropsleder, hvor står vi nu!
Vi nedsatte en gruppe på 5: Janus, Jan, Casper, Janni, Ellen, som sammen vil prøve at lave et program for troppen. Det er ikke en ideel løsning, men det er hvad vi kan gøre her og nu.
7. Eventuelt
Jan foreslog, at vi blev mere synlige, vi skulle ud og lave arrangementer på Søndergade for at blive flere. Idéer modtages gerne. Dagen efter mødet modtog jeg et materiale fra Korpset, Hvordan bliver vi flere.
Trine spurgte, om vi ville have besøg af en fra divisionen eller om hun og Jan kunne fortælle om divisionens planer. Vi accepterede det sidste forslag. Trine og Jan vil fortælle på næste møde.
09.09.01
Ellen
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!